Devecseri Húsüzem – Somló Meat Kft.
Üdvözöljük a Somló Meat Kft. által üzemeltetett weboldalon. Az Általános Szerződési Feltételek („ÁSZF”) tartalmazzák a Somló Meat Kft. (székhely: 8460 Devecser, Széchenyi utca 35., adószám: 26701031-2-19), mint szolgáltató (“Szolgáltató”) által üzemeltetett webáruházban elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő (a továbbiakban: Felhasználó) általi használatának feltételeit.
Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal.
A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk. Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (https://www.devecserihus.hu, https://www.somlomeat.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalról: https://www.devecserihus.hu/adatkezelesi-tajekoztato-2/ és letölthető, továbbá bármikor kinyomtatható az alábbi linkről: https://www.devecserihus.hu/aszf.pdf
Szolgáltató adatai:
A szolgáltató neve: Somló Meat Kft.
A szolgáltató székhelye: 8460 Devecser, Széchenyi utca 35.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@somlomeat.hu
Cégjegyzékszáma: 19-09-520459
Adószáma: 26701031-2-19
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve (cégbíróság): Veszprémi Törvényszék Cégbírósága
Telefonszámai: +36 88 224 117
Adatvédelmi nyilvántartási száma:
Engedély száma: HU 787
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató: Websupport Magyarország Kft.
1. Alapvető rendelkezések
Jelen ÁSZF minden szerződésre és szolgáltatásra vonatkozik, amelyet Szolgáltató és Ügyfél (továbbiakban együtt: Felek) a fent megjelölt Honlapon keresztül kötnek, függetlenül attól, hogy annak teljesítése Magyarországról vagy külföldről, a Szolgáltató vagy közreműködője által történik.
Amennyiben Ügyfél az ügyletkötés során jogi személy képviseletében vagy egyéni vállalkozóként jár el, jelen ÁSZF elfogadásával úgy nyilatkozik, hogy a szerződést szakmájával, önálló foglalkozásával, üzleti tevékenységével összefüggő célok érdekében köti, így nem minősül sem a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (továbbiakban: Ptk.) 8:1. § (1) bekezdés 3. pontja szerint, sem pedig a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (továbbiakban: Fgytv.) 2. § a) pontja szerint fogyasztónak.
Amennyiben az Ügyfél a Ptk. és az Fgytv. szerint fogyasztónak minősül, úgy az ügyletből eredő fogyasztói jogokra és kötelezettségekre vonatkozó tájékoztatást Szolgáltató a jelen Általános Szerződési Feltételek részét képező Fogyasztóvédelmi tájékoztatás és Elállási nyilatkozatminta útján adja meg.
A Honlap szolgáltatásait a Szolgáltató valamennyi Ügyfele jogosult igénybe venni, amennyiben magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.
2. Adatkezelési szabályok
Személyes adatok kezelésére vonatkozó tájékoztató folyamatosan elérhető a honlapon az adatkezelési tájékoztató menüpontban vagy az alábbi linken keresztül: https://devecserihus.hu/adatkezeles
3. Honlapon folytatott tevékenység
A Szolgáltató a honlapon folytatott üzleti tevékenysége körében különösen kolbászok, szalonnafélék és egyéb füstölt áruk értékesítésével foglalkozik.
A Szolgáltató az általa nyújtott szolgáltatások tekintetében magatartási kódexnek nem veti alá magát.
4. Felelősség
Felhasználó a Honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni károkért és nem vagyoni sérelemért a szándékosan okozott, továbbá emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
Szolgáltató – az esetlegesen általa igénybe vett közreműködőért való felelőssége kivételével – kizár minden felelősséget a Honlap használói által tanúsított magatartásért és a Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért.
Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.
5. Szolgáltató kötelezettségei
Szolgáltató kötelezettsége jelen ÁSZF-nek megfelelően, az árut szolgáltatni, az áru tulajdonjogát átruházni.
A megrendelés során az „Szállítási cím” megadása esetén Szolgáltató köteles az árut az Ügyfélhez továbbítani, illetve annak továbbításáról gondoskodni a megrendelés során az Ügyfél által a „Szállítási mód” alatt megjelölt módon. A fuvarozás – Honlapon feltüntetett díját – Ügyfél viseli. Az áru jelen pontban meghatározott módon történő átvétele esetén Ügyfél a megrendelés során a banki átutalás fizetési módot választhatja.
Szolgáltató köteles az árut a szerződésben meghatározott mennyiségben, minőségben és leírás szerint, valamint a szerződés előírásainak megfelelően tárolt, illetve csomagolt módon szolgáltatni.
6. Rendelés menete
A honlap termékbemutatási és online megrendelési lehetőséget biztosít a Felhasználók számára.
A honlapon a Felhasználó menüpontok segítségével böngészhet.
A Honlapon megjelenített termékek ára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó és részletező módon (bruttóban) forintban van feltüntetve.
A Keresőgomb segítségével lehetőség van kulcsszó alapján terméket keresni. A keresési feltételeknek megfelelő termék találatok a kategóriákhoz hasonlóan listaszerűen jelennek meg.
Az Információk menüpont alatt tájékozódhat a Felhasználó a szállítási és fizetési feltételekről, megismerheti az adatkezelési tájékoztató tartalmát, valamint az aktuális híreket. A Kapcsolat menüpontban tájékozódhat a Felhasználó a Szolgáltató és a viszonteladó partnerek elérhetőségeiről és főbb adatairól.
Termék kiválasztása a termék listából: „Kosárba teszem” szövegre kattintva kosárba kerül 1 db. Ekkor megjelenik egy „Kosár” gomb, melyre kattintva a kosárba navigálhat a Felhasználó. A Felhasználó itt módosíthatja a darabszámot.
Termék kiválasztása a termék adatlapjáról: „Kosárba teszem” gombra kattintva, ami előtt a Felhasználó ki is választhatja a darabszámot.
A Felhasználó befejezheti a vásárlást a kosárba navigálással. Kiválasztja az átvételi módot, majd a pénztárba navigálja az oldal, a „Tovább a pénztárhoz” szövegre kattintva. Vendégként vásárlás esetén az e-mail címet megadása szükséges, majd a számlázási és szállítási címadatokat megadva elküldhető a rendelés. Visszatérő vásárlóként a Felhasználó be is léphet a saját profiljába, ahol láthatóak a korábbi megrendelések és nem kell minden esetben a szállítási és számlázási címet megadni.
A választott termék a kosár gomb segítségével helyezhető a kosárba, a gomb mellett a szükséges darabszám beállítható. A Felhasználó a kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti. Itt módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt. A Kosár ürítése gomb segítségével lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is.
A Felhasználó a Megrendelés gombra klikkelve folytathatja a vásárlási folyamatot. Ezt követően a vásárlónak lehetősége van a regisztrációra vagy a regisztráció nélküli vásárlásra.
A regisztráció mellőzése esetén az alábbi adatokat kell megadnia a Felhasználónak: e-mail cím, név, telefonszám, számlázási cím, valamint ha ettől eltérő, akkor a szállítási cím. A regisztrációhoz az előbbi adatokon felül egy jelszó megadása is szükséges. A sikeres regisztrációról a Felhasználó e-mailben, és a honlapon tájékozódhat. A Felhasználó a regisztrációjának törlését e-mailben kérheti a Szolgáltatótól, ez esetben új vásárláshoz újra kell regisztrálnia. A hozzáférési adatok titokban tartásáért a Felhasználó felelős – lásd az adatvédelmi tájékoztatót. A Felhasználó felelős az adatai frissítéséért.
Elfelejtett jelszó esetén a honlapon új jelszó kérhető a regisztrált e-mail címre. Amennyiben a Felhasználó korábban regisztrált a honlapon, a megrendelési folyamat az e-mail címének és jelszavának megadásával folytatható.
A megrendelés következő lépéseként a Felhasználónak ki kell választania a számára megfelelő fizetési és szállítási módot. A szállítási feltételekről szóló részletes tájékoztató az alábbi linken keresztül is elérhető:
A Felhasználó végül egy összefoglaló oldal segítségével ellenőrizheti minden korábban megadott adatát, és a megrendelni kívánt termékeket, azok mennyiségét.
Megrendelési szándéktól függetlenül a Felhasználó a belépést a Belépés menüpont segítségével végezheti el. Belépés után megjelenik egy Adatok módosítása menüpont, ahol a regisztráció során megadott adatait tudja módosítani, valamint a leadott megrendelésének adatait, és állapotát követheti nyomon.
7. Adatbeviteli hibák javítása
Felhasználónak az adatbeviteli hibák javítására a megrendelés véglegesítése előtt van lehetősége, vagy a böngésző „vissza” gombjának akár többszöri megnyomásával, vagy a kosár menüben a korábban már említett módon.
Hasonlóképpen a ceruza ikon segítségével javíthat a már megadott adatokon. Ha mindent megfelelőnek talál, akkor a Megrendelés elküldése gomb segítségével véglegesítheti rendelését. Erről a honlapon, illetve e-mailben kap megerősítést. Amennyiben a megrendelés rögzítése után (pl.: a visszaigazoló e-mailben) észlel hibás adatot, azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles jelezni a Szolgáltató felé.
Felhasználó az „Adatok módosítása” menüpontban módosíthatja a regisztráció során megadott adatait.
8. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
A Szolgáltató köteles a Felhasználó megrendelésének megérkezését a Felhasználó felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás a Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 2 (kettő) munkanapon belül a Felhasználóhoz nem érkezik meg, a Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól, azaz nem köteles átvenni, megvenni a terméket.
A Szolgáltató visszaigazoló e-mailje tartalmazza a Felhasználó megrendelésével kapcsolatos adatokat.
9. A szerződés létrejötte
A szerződés megkötésére kizárólag magyar nyelven van lehetőség.
9.1. A megkötött szerződés
- elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvben, illetve az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak,
- a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik.
Minden sikeres rendelés után a Felhasználó regisztrációban megadott e-mail címére a Szolgáltató a megrendelés megérkezéséről automatikus visszaigazoló elektronikus levelet küld. A megrendelés Szolgáltató megrendeléssel való egyetértést kifejező jognyilatkozata után tekinthető véglegesnek. A szerződés az ajánlat Szolgáltató általi elfogadásáról szóló külön e-mail megérkezésekor (vagy adott esetben telefonon történt visszaigazolása után) jön létre és nem a megrendelés megérkezéséről automatikus visszaigazolásként küldött e-mail megérkezésével.
A Fogyasztóval kötött szerződés megkötését követően – ésszerű időn belül, de a termék adásvételére irányuló szerződés esetén legkésőbb az átadáskor – a Szolgáltató tartós adathordozón visszaigazolást ad a fogyasztónak a megkötött szerződésről. A visszaigazolás tartalmazza a távollévők között kötött szerződésekre vonatkozó különös szabályokra tekintettel adott, szerződéskötést megelőző tájékoztatást, kivéve, ha azt a Szolgáltató már a szerződés megkötése előtt tartós adathordozón a Fogyasztónak megadta.
9.2. A szerződés iktatása
A honlapon keresztül megkötött elektronikus szerződés nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, az nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem férhető hozzá.
10. A megrendelések feldolgozása és teljesítés
Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.
10.1. Fizetési feltételek
Az Ügyfél megrendelését az alábbi módokon egyenlítheti ki. Az egyes fizetési módokra vonatkozó részletes információkat a „Rendelési és szállítási információ” menüpont tartalmazza.
- Banki átutalás: A banki átutalás Szolgáltató bankszámlájára történik. A vásárlási összegének Szolgáltató bankszámlájára történő megérkezést követően Szolgáltató a közlemény rovatban megadott rendelési számmal azonosítja Felhasználó/Vásárló rendelését.
A Szolgáltató a megrendelést automatikusan feldolgozza. A Szolgáltató – ha a Felek ettől eltérően nem állapodtak meg vagy jelen ÁSZF ettől eltérő rendelkezést nem tartalmaz – az Ügyfél által megfizetett összeg jóváírását követően szolgáltatja az árut Ügyfél részére.
A Szolgáltató az Ügyfél részére az Ügyfél által megfizetett összeg jóváírását követően számlát állít ki és e-mailben küldi az Ügyfél által megadott címre. Az ÁSZF elfogadásával az Ügyfél hozzájárul ahhoz, hogy számára a Szolgáltató számlát állítson ki. Jelen hozzájárulás visszavonására a Szolgáltatóhoz intézett erre vonatkozó, egyértelmű jognyilatkozattal van lehetőség.
10.2. Szállítási módok bemutatása
Azoknak a szállítási vagy átvételi módoknak a bemutatása, amelyet a Szolgáltató biztosít:
MPL segítségével történő házhozszállítás
A kézbesítés munkanapokon hétfőtől-péntekig, 08:00-17:00 óra között történhet. Amennyiben a megrendelő a megjelölt időpontokban nem tartózkodik a lakóhelyén, akkor a lakóhelyétől eltérő cím is megjelölhető kézbesítési címként (pl. munkahelyi cím).
A csomag aktuális helyzetéről a futárcég értesítő e-mailt küld.
Lehetőség van arra, hogy a Felhasználó a futárszolgálattal felvegye a kapcsolatot a szállítási időpont további pontosítása miatt.
Abban az esetben, ha a futár a megadott címen nem talál senkit 5 napon belül, visszaszállítja a terméket a telephelyünkre.
Szállítási határidő: 2-5 munkanap.
Szállítás díja:
0 – 30.000 Ft között 1.500 Ft
30.000 Ft feletti rendelés esetén belföldön Ingyenes
11. Elállás joga
Tájékoztatjuk kedves Vásárlóinkat, hogy fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. kormányrendelet szabályai szerint a Felhasználó (jelen pontban továbbiakban: Fogyasztó) nem gyakorolhatja elállási vagy felmondási jogát az alábbi, a Szolgáltató által eladott termékek vagy nyújtott szolgáltatások tekintetében:
- szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
- olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak;
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza; tehát az ilyen termék esetében is van elállási jog, ha annak csomagolását nem bontja meg a fogyasztó
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
A fentiekre tekintettel a Fogyasztó a Szolgáltató által értékesített termék jellege miatt elállási jogával nem élhet.
12. Panaszkezelés
Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait a „Szolgáltató adatai” pontban részletezett elérhetőségeken terjesztheti elő:
Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, vagy ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz – vesz fel, melyet legkésőbb a panaszra adott válasszal egy időben küld meg Fogyasztó részére.
Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Felhasználónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni;
A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.
Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.
A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.
Amennyiben Szolgáltató és Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Felhasználó számára:
12.1. Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál
Veszprém Vármegyei Kormányhivatal, Hatósági Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 8200, Veszprém, Megyeház tér 1.
Telefonszám: +36 88/550-510
E-mail: fogyasztovedelem@veszprem.gov.hu
12.2. Békéltető testület eljárásának kezdeményezése
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefon: +36 22 510-310
E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu
12.3. Bírósági eljárás kezdeményezése
13. Vegyes rendelkezések
A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit a jövőre kiterjedő hatállyal egyoldalúan módosítani. A Szolgáltató a módosításokról az Ügyfeleket a Honlap felületén keresztül tájékoztatja. A módosítást követően a Honlap használatának feltétele, hogy az Ügyfél a Honlapon keresztül és az ott biztosított módon azokat kifejezetten elfogadja. Újabb szerződéskötés esetén a korábban már szerződést kötő Ügyfél a fenti tájékoztatás esetleges elmaradása esetén sem hivatkozhat a korábban hatályos ÁSZF tartalmára, mint a Felek között kialakult és alkalmazott szerződési gyakorlatra.
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a magyar jog, így különösen a Ptk., az Elkertv. és az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény (a továbbiakban: Eht.) rendelkezései az irányadók.
Hatálybalépés dátuma: 2025. március 15.
Jelen ÁSZF elérési helye: https://devecserihus.hu/aszf.pdf
Devecser, 2025-03-03